Välkommen till min nya blogg!

Hej alla som kan tänkas ha hittat hit!
 
Jag har startat den här bloggen som en dagbok, litegrann. Jag har bloggat förut men liksom inte haft varken tid eller inspiration på länge, men det tror jag att jag har nu.
Bloggen kommer mest att handla om att leva hållbart, både för att ta hand om planeten och för att ha ett mer värdefullt liv. Det går hand i hand tycker jag. Själv är jag inte på något sätt perfekt, men jag strävar hela tiden efter att leva mer hållbart och att fylla livet med sådant som jag värdesätter. Jag har alltid haft en önskan om att gå min egen väg, men tycker att jag mött mycket motstånd i form av att "det går inte", som att det finns en färdig väg man ska gå och den är det enda rätta. Det tankesättet skrämmer mig för det känns så begränsande och tråkigt.
 
Det känns också som att man ska sträva efter att ha så mycket som möjligt, så snabbt som möjligt. En känsla jag också kan få ibland, och den stressar mig. Jag vill inte jobba hela tiden och ha ångest när den korta ledigheten är slut. Jag vill att det jag till största delen fyller min tid med ska vara roligt och värdefullt. Jag förstår att det inte kan vara roligt varenda minut och timme, men vill göra mitt bästa för att få ut det mesta av min tid. Allt går så snabbt nu för tiden. Information är ögonblickligen tillgänglig och den finns i överflöd, sann eller inte. Det är lätt att hitta inspiration vilket jag tycker är praktiskt och väldigt kul, men det är också svårt att hitta tid till att genomföra sina idéer, uppfylla sina drömmar. Trots detta har man alltid tid att vara på Facebook, uppdatera om allt man gjort för att visa det till resten av världen, sina hundratals "vänner" som man aldrig träffar i verkligheten eller ens känner igen på stan. 
 
Jag drömmer om ett liv på landet med familjen, djur och odlingar. Har också en hel del idéer jag vill genomföra och tänker att jag ska starta eget, så småningom! Just nu studerar jag, och har typ en plan som jag försöker följa. Vi har en liten gård här i Norrland där vi bor - jag, min sambo, våra två barn, höns och katter. Tidigare har jag haft fler djur, men för att få tiden att räcka till när jag fick barn så fick jag trappa ner på dem. I år har jag börjat odla! Som ni märker har jag kommit en bit på vägen till min dröm redan, men det finns fortfarande saker att fortsätta jobba på!
Jag är en kreativ person som gillar att skapa i olika former - skriva, måla, fota... Det är också något jag har alldeles för lite tid till nu under småbarnsåren, men lite blir det i alla fall!
 
Hoppas kunna skriva en intressant blogg som inspirerar andra, och att den ska bli en rolig dagbok för mig själv!
 
 
Allmänt | |
Upp